ניקוי מוניטין מגוגל – כך תשמרו על עצמכם מפני שיימינג

ברגע הראשון המחשבה הראשונה שעולה היא: “שיימינג? אני? מה פתאום?” אבל בדיקה מעט מעמיקה יותר של כתיבת שמכם בגוגל יכולה להעלות תוצאות שלא ממש מאירות אתכם באור חיובי. זה יכול להיות פוסט שאתם עצמכם פרסמתם ולא ממש עושה לכם יחסי ציבור טובים, טוקבקים זועמים, ואם אתם מוכרים יותר- גם ידיעות ואזכורים עליכם שהייתם מעדיפים לשכוח. ניקוי מוניטין הוא הדרך לכך שהאזכורים הבולטים בראש רשימת התוצאות יהיו חיוביים ולא שליליים.

ניהול יחסי ציבור גם בעולם הוירטואלי

אם אתם בעלי תפקיד בכיר, חברה גדולה או דמות ידועה, סביר שיש לכם אדם שמנהל את יחסי הציבור שלכם ודואג לכך ששמכם יפורסם בהקשרים חיוביים ולא שליליים. כך יש לעשות גם בעולם הוירטואלי. כיוון שחלק גדול מחיינו מתנהל ברשתות החברתיות וברשת בכלל, מומלץ להעסיק אדם מטעמכם שכל תפקידו יהיה ניהול יחסי ציבור באינטרנט. הוא יעקוב באופן קבוע אחר אזכורים שלכם באינטרנט ויהיה אחראי גם לכך שתוצאות שליליות בגוגל יוסרו כאשר הן מופיעות. הסרת תוצאות אלה היא עבודה סיזיפית ולא פשוטה ולכן אל תטילו את המשימה על עצמכם אלא דאגו לאדם שזה יהיה כל תפקידו.

איך מסירים תוצאות שליליות?

הסרת תוצאות חיפוש בגוגל אינה אפשרית כמעט באמצעות פניה לגוגל. אם בעבר היה ניתן לפנות לגוגל תוך הצגת נימוק משכנע וגוגל היתה מסירה את התוצאה באופן ידני, היום הדבר ניתן רק בהוראת בית משפט. לכן, תוצאות שליליות אינן באמת נעלמות אלא נדחקות לדפים האחוריים של רשימת התוצאות, אותם דפים שרוב רובם של הגולשים לא יגיעו אליהם. דחיקת האזכורים השליליים מחייבת הכרה מעמיקה של גוגל וידיעה איך תכנים יתפסו את המקומות הראשונים ברשימת התוצאות.

להוסיף תכנים חיוביים שיעמדו בדרישות

הוספת תכנים בעלי אופי חיובי היא הדרך לדחוק לפינה את האזכורים השליליים שתוקעים לכם מקל בגלגלים. עם זאת, חשוב לדעת אילו תכנים יתפסו. התכנים שתוסיפו חייבים לקבל דירוג גבוה בגוגל בכדי לתפוס מקומות ראשונים ברשימה. הם צריכים להיות תכנים איכותיים הכוללים בתוכם מילות מפתח פופולאריות באמצעותן מחפשים הגולשים מידע עליכם. מעבר לשמכם ישנן מילים נוספות המתקשרות אליכם ומהוות חלק מהחיפוש. מנהל מוניטין מתמחה בתחום ובודק היטב מהן המילים המתקשרות אליכם ומשבץ אותן בתכנים. גוגל מחפש תכנים הכתובים ברמה גבוהה אך גם מעניינים את הגולשים. לגוגל יש את הדרכים לבדוק כל תוכן שנכנס ולתת לו את הדירוג שלו.

לסיכום, כל אחד חייב להיות היום מודע לכך שיחסי ציבור מתנהלים היום לא רק בעולם הפיזי ומול התקשורת “הישנה”- טלוויזיה או עיתונות, אלא גם בערוצי התקשורת החדשים- האינטרנט והרשתות החברתיות. מדובר על עבודה יומיומית, במיוחד אם אתם דמות מוכרת, עבודה הדורשת היכרות מעמיקה עם הרשת על מנת להביא תוצאות.

 

לעוד פרטים ניתן ליצור קשר בעמוד ניקוי מוניטין ונשמח לעמוד לרשותכם ולעזור לכם לנקות מוניטין שלילי :

לינק לעמוד ניקוי מוניטין

ניקוי מוניטין גם בפייסבוק

ניקוי מוניטין גם ביוטיוב