שיווק ופרסום עסקים קטנים

פרסום ושיווק עסקים קטנים בפייסבוק

פרסום עסק קטן באינטרנט יכול להניע עסק מהרגע הראשון ולקבוע את הטון להמשך קיומו. רבים אינם מודעים לפוטנציאל הגלום בשיווק בשיטה זו, מה שמקטין את סיכויי העסקים הקטנים לשרוד את השנה הראשונה.

אז איך עושים את זה ?

1. הגדירו מטרות ויעדים שיווקים – יש להציב יעדים מאתגרים וראליים – כאלו שאנו רוצים ויכולים לעמוד בהם.

2. מה הייחוד שלך ? להבדיל את עצמך מהמתחרים.. עסק שאין לו שוני ו/או יתרון כלשהו מן המתחרים.

3. הגדירו את העסק במונחים של תועלות שיווקיות. מה הלקוח מקבל מעבר למוצר עצמו.

4. מי הלקוחות שלך ? לתהליך זה קוראים פילוח. ככל שתכירו את הרגלי הלקוחות שלכם- כך תוכלו לכוון יותר טוב שיווקית למטרה.

5. מה הם באמת צריכים/רוצים/מחפשים ? ריבוי נותני שירות ואנשי מקצוע פותח שפע פרצות לדברים הקטנים אך המשמעותיים. שירות, אמינות, מחיר… אלה הם דברים שימשכו את הקונה והלקוח הקבוע אליכם יותר.
6. הצעות מיוחדות לבידול כחלק מהצורך לקחת חלק משוק קיים- חובה על בעל העסק הקטן להציע קידום עבור תחילת הדרך, משהו שישבה את הלקוח הפוטנציאלי. משם- זה כבר עניין של שירות ושימור לאורך זמן.

7. איזה שינוי והתאמה טובה יותר תעשה מן המתחרים שלך ? מוצרים ושירותים, מחירים ותנאי תשלום, דרכי הפצה והגעה ללקוח או מיקום העסק ו"שיווק רשתי" יותר טוב (פרסום, מכירה ישירה, קידום מכירת ומבצעים, יחסי ציבור וקשרי עיתונות).

8. באיזו שיטת פרסום בפייסבוק לבחור ? יש להתייחס לסוג הלקוחות כקהל היעד. מבחינה גאוגרפית- חשוב לזכור למפות את קהל היעד. האם העסק עובד ברמה ארצית, אזורית, מקומית?

9. איך תשתמש נכון באנשי מקצוע ויועצים חיצוניים ? יועץ מקצועי טוב יוכל להשיג תוצאות ובעיקר לאלה שאינם מצויים בסביבת עסקים קטנים באינטרנט. ישנן גם תוכנות היכולות לאפשר שיווק אישי תחת בקרה אנדבידואלית במחיר הרבה יותר משתלם לכל בעל עסק קטן כזה או אחר, אך אם כן תבחרו ללכת לאיש מקצוע, נא לשים לב להכשרתו.

10. איך תדע שהצלחת ? הנתונים ידברו בעד עצמם- בעזרת פיקוח רציף ומדרוג נתונים- תוכל לראות היכן העסק נמצא לעומת המטרות והיעדים שהצבת מלכתחילה. אם אינך במקום הנכון, יש לעבור על הנתונים ולראות היכן הבעיה והאם אכן אותן מטרות ויעדים נקבעו באופן הגיוני.